Mitt 2008.

Januari 2008

Jag hade för någon veckan sedan kommit från thailand
 som jag var med min familj , mommo och moffa.
Sara Tallbo hade kommit hit för första gången och
vi firade nyår hemma hos mig och det var  super mys :)
Det var den här månaden jag kom på att jag måste komma
över mitt ex och sluta gräva ner mig i saker hela jävla tiden.
men lättare sagt änn gjort så levde jag forfarande mina
jävla gråt dagar dag ut och dag in.
Den här månaden började jag och mamma bråka som mest,
och innebandyn var så gott som mitt liv.
jag umgicks med jenni &fanny hela tiden , varie dag.

 

Februari
Här har vi skotermånaden , jag var ute med sara hela tiden och
vi hittade på massor med saker, den här månaden saknade jag
faktist mitt gammla liv , eller min gammla julia som mest.
Jag och sebastian var så bra vänner man kunde bli och allt
rulade väll på som det skulle , mikaela fyllde 14 och jag
hade det ysigt med vännerna. provincia innebandytunering
i slutet av månaden var ju faktist jätte roligt.

 
(dålig bild)

Mars
Den här månaden spederade jag mycket tid hos min mommo och moffa.
moffa hade fixat en innebandy plan åt oss nere i affären så jag var där och
spelade hela dagarna med mina kusiner och moffa.
Den här månaden började mina panikångest attacker utan att jag visste
att dom var det så det var en deppigperiod . och jag slutade lita på vänner.
paniken gjorde så det blev en hel del party för mig för att "komma undan"

   

April
April skulle bli min nyttiga månad och jag levde i början på frukt,
Bråken fortsatte med min mamma och jag började bo hemma
hos jenni lite då och då så jag slappp bråken här hemma.
Jag började ge igen mot alla som sårat mig och det ångrar jag.
för jag fick bara massa skit och jag säger , ta ingen skit .
men tar du åt dig utav skiten räkna inte med att du inte får
mer när du vill att nån annan ska få den utav dig.
den här månaden fyllde även julia år :)

   


Maj
Den här månaden brjade ju med valborg = fest.
nu började sommarvädret komma fram också
och jag var typ ööverlyklig och vi firade sandra
i början på året med middag hemma hos henne
det blev en hel del festande denna månad också.
jenni fyllde år i slutet på månaden då firade vi henne
och den 18 tog jag konfirmationen. och så fyllde emma år.

  

Juni
Månaden började inge bra för mig , första gången jag förlorade
någon som tod så nära som han gjorde , min farfar.
vi kunde inte prata med varandra så bra på sistone eftersom
han mest låg på sjukhus , jag blev inte chokad men det var hemskt.
Jag fick veta det när jag var i leppikari , fredde ringde och vi som
hade pratat om det exakt 12 timmar innan han dog. rip faffa. 6/6
Men nu berätta om roligare saker , vi fick sommar lov och skolavslutningen
var sjukt jävla rolig vi gjorde så mycket och det var fan trevligt.
fråga inte varför vi sprejat håret rosa , för det vet vi inte själv heller.
den 19 fyllde jag 15 och vi var i seskarö på en strand och firade mig.
saratallbo kom även några svängar den här sommaren.

 

Juli
Det här var en riktig sommar månad, idas pappa hade åkt bort
så vi bodde i hennes hus på+ seskarö och levde vårat liv där.
det var super mysigt. sen åkte jag till sandviken med sara för att
hälsa på folket där speciellt min bästavän sebastian som vi åkte
ut med till hans stuga första dagen redan , men han söp,åkte fast
och så träffades vi inge mer på den resan men thats life.
kom hem och fortsatte mitt sommar liv , och firade innala på hennes
14 års dag men jag minns inte vafan vi gjorde , men kul vare säkert.

  


Augusti
Lulekalaset , jag och jenni var taggade hade gratis biljetter . så vi stack dit.
träffade gurra ochlillen som just var på väg till happis men vi övertalade
dom att stanna och spedera lite tid med oss och så sov dom en natt till
men natten kom och jag o jenni hade ingenstans att sova så jagr ingde min
kusin som alltid finns till hands och så for vi till han och sov .
mina vänner tog delvis konfan den här månaden och sommar lovet tog slut.

 

September
Den här månaden började jag umgås med sara och vi åkte till turkiet.
så mycket mer hände väll inte utan vi hade det skönt i vårat turkland
och bara njöt m fast vi kunnat haft bättre väder :)

 

Oktober
Levde på som vanligt , var med sara o hennes män  finns inte så mykt o skriva
om dom här två månaderna efterso nästan ingenting har hänt underdom.
eller jo , jag gjorde om mitt rum och det blev faktist ganska nice :)



November
Får som en klump i magen så fort någon säger november
det var den värsta månaden i mitt liv , han jag säga.
I början var jag hur glad so helst , tabletterna hade fungerat
bra dom senaste månaderna så jag var aldrig lika sur som förr.
den 17 fick jag ett samtal av moffa som kommit hem från sjukhuset
han sa att han kommerli bra men han behöver hjälp o ploga .
så jag och mina killkusiner som också var nära moffa lovade att komma
men den 19 på kvällen smällde det , han skrek sa mommo , och hon
hade ringt ambulansen. mamma hoppade i bilen och när jag vaknade
av att hon for i väg ringde jag och gapade åt henne att jag skulle med
men hon lovade att jag skulle få träffa honom en gång till i livet.
skola gick åt helvette den dagen och jag satt bara och tänkte , och
fick reda på att han förts till umeå och började fråga hur mycket det
kostar att åka buss , jag fick panik. på kvällen den 20 for jag hanna o janne
till tasty och åt , sista gången jag såg moffa var 2 eckor sedan just där.
då ringde min mosters man o frågade om jag skulle med.
vi hoppade i bilen vid 6 o var framme 11 . och vakade med han och på efteriddan
den 21 noovember , dog han. allt gick för snabbt och jag var så sur , mer minns
jag inte . han fanns alltid där . och sen var han nbara borta. rest in peace ängeln

   

December
Den 12 var det begravning och allt var väll som vanligt efter det . hade ännu inte fattat.
så jag grät nästan ingenting . ( har ännu inte gjort det) - men det kommer nog säkert.
juafton spederades med mina mostrar förutom en i svanstein o deras familjer o mommo.
sen har  vi bara varit . allt har varit som avnligt här i happis . eller nej inte utan moffa.
men det här var mitt år . erkänn duktigt av mg att skriva allt der här ?


Kommentarer
Postat av: f

även att du glömmer bort att jag fyllde år i juuni.. jag är besviken :'(

2009-01-03 @ 01:09:34
URL: http://fannyjokiaho.blogg.se/
Postat av: f

ni firade inte mig då, ni åkte på norrlandsturen

2009-01-06 @ 06:07:39
URL: http://fannyinnala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0