det kommer sluta med att min hund går in i väggen

vafan gör jag vaken nu ? jag jobbar imorgon och ska sova
ska stiga upp om 6 timmar för en powerwalk med min lata hund
som jag för det mesta släpar runt, men jag är fast besluten vid
att även hundar kan få bättre kondition. så min hund ska bli en
riktig sån där maratonlöpare, det jobbiga är att han ska pissa
kan han inte pissa ut allt på ett ställe och sedan springa i min takt
istälet för att pissa på varie stolpe han ser.

nej nog pratat om min hund. vaknade imorse och drog ut och gick
sen drog jag till jobbet kanske några minuter försenad men det får
dom fan ta, inte världens stressigaste jobb precis eftersom vi spenderar
våra dagar framför datorn och kollar på the hills, har till och med fått
några grabbar att kolla på det utan gnäll. värd en applåd ? efter jobbet
for jag hem och bytte om, tog min hund och gick ut och promenerade igen
sen ringde sara, vi drog till seskis och hälsade på bettan sådär inpulsivt
hon bjöd på våfflor och jag kunde inte tacka nej även fast jag visste att
om jag åt en skulle jag få gå dubbla vändor nu ikväll.

sagt och gjort, jag kom hem drog min hund i koppel och den här gången blev
inte han bara trött utan jag blev också små trött efter 1½ timmes promenad.
iallafall så ringde jag thilda och drog iväg mot riekola där jag färgade hennes hår
vi sköljde ur det med havsvatten och det blev fläckigt, vi tackar gud för att hon
har hamnvakt imorgon igen och jag hoppas hon köper en till färgburk.
nog för hon alltid är fin.

nej nu ska jag dra mig i sleepen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0