Drömmer mig bort

kollar ut genom fönstret och får sommar känslor, ser en blå himmel
som bryts av hustak och tänker på sommaren.
Ser framför mig hur jag far till stugan, släpar fram en solstol och sätter mig
i solen. Hur jag går ner för stigen för att svalka mig i vattnet, när vi spelar
volleyboll på stranden, och grillar hela natten för att det aldrig blir mörkt.
Hur vi bestämmer oss för tältning med nattdopp klockan 3 på natten,
då vi inte känner att vi måste göra någonting annat än att njuta av sommaren
och njuta av att vi inte har brottom nånstans, bara vara där du är.




Men sen öppnar jag balkongdörren ser hur snön ligger på marken
och känner hur vinden tränger
in under min huvtröja, springer in och drar på mig jackan och
inser att det kommer dröja ett tag innan det ovanstående händer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0