2010

Skulle egentligen skriva om månad för månad men orkar inte.
så tar och gör så här istället. Som betty gjorde förra året, fint och enkelt

Vänner
Vänner är som syre för mig, jag älskar alla mina vänner och det hoppas jag
dom vet, dom är alla speciella på sitt sätt och är en del av mitt liv för en
anledning, dom är underbara. Men har min två bästa pinglor sara och betty
som funnits där genom alla tuffa dagar detta år, trots svek och missförstånd
har vi alltid hållit i hop, stöttat varandra och litat på varandra. Dom har fått mig
skratta så många gånger i år att jag skrattat för flera år. Vi är så olika men endå
lika och det är därför vi går så bra ihop. Sara är lilla ordningsamma damen som
vet hur man festar, betty är den som ibland får dra ner mig och sara på jorden
och be oss tagga ner ett par hekto, hon håller oss vid liv men hon vet även hon hur
man släpper loss. och jag.. jag jag jag, den som stökar, slarvar och bara chillar.

Familj
Under det här året har jag insett hur viktig familjen är för en, tidigare har jag tänkt
att dom alltid finns där. Men det har hänt så mycket under året i våran familj så jag
har lärt mig att ta vara på alla fina stunder, alla pratstunder och alla pappas torra skämt
för en dag kanske allt det där inte längre finns där. Verkligheten kom i kapp mig när
Hanna flyttade, hon var borta, i sin egen lägenhet i umeå och började sitt eget liv och
det var bara att inse faktan. Jag är stolt över min familj och kommer alltid vara det!

Kärlek
Under det första halvåret ville jag vara singel, leva loppan som vanligt och träffa nya
människor och känna mig fri, men när jag insåg att jag var ensam, när dom andra
ville ha parkväll, var det parkväll och lina. Men jag är glad över att dom ville ha med mig.
Men i maj så insåg jag att jag ville ha nån, jag började leta (för mycket) men under
sommaren förblev jag ändå singel. Sen en dag när Hanna skulle ha fest och kom hem
från umeå pratade jag med henne och sa att jag gav upp, slutade leta, det var
hopplöst. Kvällen kom och så träffades vi, min kärlek, min älskling, han som var min
som gjorde mig lycklig och fick mig att känna mig speciell. Jesper Ruotimaa

Lina Brännström
Hur har jag förändrats under året ?
- som sagt har jag insett att jag inte klarar mig utan vänner, när jag träffat jeppe så
fanns bara han och vänskapen blev lidande vilket är hemskt. Men nu klarar jag inte en
dag utan mina vänner, höra hur dom mår, veta vad dom ätit, eller försöka hitta på nått.
Har även fått höra av vissa att jag mognat under det senare halvåret, min mamma påstår
att jag blvit gladare och jag känner mig lycklig.

Resor

Första resan för året var Thailand, jag for dit med sara och vi var där i två veckor med min
mamma och pappa. sen kom hanna och hennes vänner dit efter ha varit flera månader i
australien och gud vad skönt det var att se henne.
Andra resan gick till Estland och Tallin efter att ha jobbat på station i ett år var det våran lön
vi hade jätte kul, pratade jätte mycket och hade det härligt under hela resan, saknar
faktiskt gänget.
tredje resan gick till stockholm, Jag betty olli och sebbe åkte bil och mackan och ante flög
vi bodde i en lägenhet i gamla stan och samtidgt var majso och julle också i stockholm så
vi umgicks med dom också. På vägen hem fick i punktering men det löste sig.

Hela året

Hela året har varit jävligt nice, tungt i början av året men vi tog oss igenom det och nu
känns det som allt är på rätt plats och alla vet var man har varandra. Vi har kämpat igenom
2010 men nu ska vi njuta hela 2011. Jag har träffat nya människor, lärt känna nytt folk
och varit med mina fina vänner som varit där sedan länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0