monday morning

sitter i skolan slitnare än gårdagen, håret i en ful sliten toffs
och känner hur dum jag måste se ut. ögonen åker igen en gång
i sekunden. på morgonen fick jag tvinga mig själv att stiga upp
ta mig själv i nackskinnet för att orka upp. smsade sara och
fick veta att dom hämtar upp mig hemifrån så då flög jag upp
glad för några sekunder då jag insåg att jag inte behöver promenera
till skolan iallafall. halv åtta satt jag i soffan såg ut som en asiat
med tanke på mina ögon och funderade på vad jag skulle ha på mig
då började mitt jogging pass. ut till tvättstugan kolla igen torkskåpet
min garderob som typ var tom. rentvätten som ingen hunnit vika
men inga kläder hittades. letade igen alla ställe så länge att när sara
sen smsade att dom kommer stod jag där med håret som såg ut som
ett troll. o borstade tänder och kläder som dög men hann bara utanför
dörren så upptäckte jag att det var sliten outfit. men borstade tänderna
och gled iväg mot skolan. har just haft engelska och hade helt glömt bort
alla hem uppgifter så bortförklaringen;glömde dom hemme kom väl till pass!

känner på mig att det här kommer bli en skvaller dag. alla kommer berätta om
helgen. det är liksom det som söndagar och måndagar går up på. och på tisdag
börjar man planera för nästa helg. som i de här fallet råkar vara valborg på fredag


blir ingen bild på mig just nu. för ni skulle drömma mardrömmar i 70 år om ni såg mig.

Kommentarer
Postat av: DM

vi drömmer ju redan mardrömmar om dig, skulle vi se dig nu skulle vi dött!

2010-04-26 @ 16:05:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0