show must go on

det lilla jag kommer ihåg från natten när hanna kommit hem
var att vi satt i soffan i säkert en halv timma och pratade om
just det, pojkar. varför ska man ha en sån. alltså varför behöver
man ett stadigt förhållande i min ålder, varför ska man stressa med
allt sånt. jag har en hel värld där ute som väntar på mig och det vet
jag. jag är kräsen och innan gårkvällen sa jag att jag är för kräsen
men det är jag inte. jag är tillräckligt kräsen för att vara lycklig.
som min kloka syster sa inatt. "skulle du ta den första bästa skulle
han kanske göra dig lycklig, men det slutar nog med att du gör honom
olycklig" - kompliserat men dom orden har fastnat i min hjärna.
varför ska jag testa om jag kan bli lycklig på någon annans bekostnad
när jag vet själv när den rätta dyker upp.
"när den rätta dyker upp, säger hjärtat till och då får resten säga vad det vill"
-som olof brukar säga

nu undrar ni säkert varför jag skrev det här. jo jag har just sett på p.s i love you
och insett att jag ska ut i världen och bli kär i en irländre.
puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0