jag kan, jag vill, men måste jag ?

måste sluta spela volleyboll snart, slänger mig runt på planen och känner
mig så där halvt handikappad. får ont i benen och armarna och sand över
hela mig. alla kläder blir skitiga och nu när mamma och pappa flyttat till
stugan får jag ingen hjälp här hemma och tvätta kläder heller.

köket ser ut som en bomb fallit ner, diskberget bara ökar och ökar
vardagsrumsbordet är fyllt med alla mina saker och klädberget i mitt
rum bara växer för varie minut som går. inser nu att efter den här sommaren
kommer jag vara klappad och klar för egen lägenhet.

idag har jag lärt mig att starta ugnen, slå på diskmaskinen och laga pulvermos
utan att det blir klumpigt. framsteg framsteg. imorgon ska jag nog lära mig tvätta
kläder så jag har nått att ha på mig. men vafan, då måste man ju hänga det på tork
usch tänk så regnar det. vad gör man då? nej måste nog kontakta google


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0